Nové mená šípkarského sveta: Ako sa dostať medzi najlepších?

Nové mená šípkarského sveta: Ako sa dostať medzi najlepších?

by spravca
0 comment

Každý by sa chcel stať v tom, čo robí najlepší. A platí to aj o šípkach, ktoré patria, čo sa športových odvetví a voľnočasových aktivít celkovo, medzi najviac rozvíjajúce sa disciplíny. Platí to aj na Slovensku a predovšetkým v Bratislave, v hlavnom meste krajiny, ktoré je vo viacerých ohľadoch vždy akýmsi spôsobom popredu oproti zvyšku krajiny.

To samozrejme nie je myslené na stred či východ Slovenska, ale vzhľadom na to, že Bratislava je blízko Českej republiky, Rakúska a Maďarska, vplyvy z okolitých krajín a predovšetkým trendy zo zvyšku Európy sem prúdia akosi rýchlejšie. A tak je to aj so šípkami. Kedysi bol tento šport označovaný za zábavku, ktorou si ľudia v puboch, krčmách či pohostinstvách krátili čas so svojimi priateľmi. Dnes sú šípky seriózny šport, ktorý má veľkú hráčsku základňu, ktorá sa stále zvyšuje a k tomu prirátajme zvyšujúci sa marketingový potenciál, ktorý nemožno ignorovať, pretože je priam hmatateľný.

Nie úplne optimálne je, že šípky zatiaľ nemajú na Slovensku takú popularitu ako v ďalších krajinách strednej Európe, pričom chýba výraznejšie zázemie a hráčska základňa, kde by boli noví a draví šípkari, ktorí sú odhodlaní preraziť. Je to proces a vidíme zlepšenie, predovšetkým v spomínanej Bratislave. Len ostať na nastolenom trende a situácia by sa mohla už čoskoro výraznejším spôsobom zlepšiť.

Samozrejme, kým bude mať Slovensko takých zástupcov ako napríklad Walesania, Škóti, Angličania alebo dokonca Holanďania či Portugalci, to ešte potrvá, ale veľkou výhodou tejto disciplíny je najmä vyrovnanosť. Potvrdzujú to aj kurzy v službách, ktoré poskytujú stávky na šípky. Či už idú proti sebe favoriti ako napríklad Gerwyn Price, Peter Wright alebo Michael Van Gerwen, ale aj keď dostanú príležitosť nie tak opozerané mená ako Adrian Lewis, Gabriel Clemens alebo dokonca Brendan Dolan, kurzy sú vždy tesné, čo robí zo šípok naozaj atraktívne predstavenie. Skrátka, je to veľmi vyrovnané, čo v iných športoch nie je. Každoročne sledujeme nové a nové mená, ktoré si nás v šípkarskom svete získavajú, pretože jednotliví hráči majú veľkú charizmu, vedia rozprávať pred kamerami a veľa z nich má za sebou naozaj silný životný príbeh, ktorý okolie inšpiruje a motivuje.

A nielen pre prítomných, ale aj pre divákov pri televíznych obrazovkách, pretože ako sme spomenuli, šípky majú veľký marketingový potenciál, pričom hlavne vo Veľkej Británii sú nesmierne populárne. V našich končinách sa tešia šípky rozmachu predovšetkým v Českej republike, kde sa najvyššou ligovou súťažou stoja už aj dnes zaujímaví sponzori a zápasy sú vysielané v televízii, ale sú tendencie, že situácia by sa mala zlepšiť aj na Slovensku. A keď sa bude na tomto športe poctivo pracovať, nečudo, že budú pribúdať aj kvalitní hráči, ktorí sa môžu časom dostať aj do svetových rebríčkov. Veľa ľudí sa chce v šípkach aj vzdelávať, pričom naučiť sa základy, nie je taký problém, ako by sa mohlo zdať.  Ale všetko je to záležitosťou poctivej a dlhodobej práce. Ktorá sa nestane zo dňa na deň. Ako spomíname vyššie, práve príbehovosť je spôsob, ako šípky dostať k čo najväčšiemu počtu ľudí. A myslíme si, že sa to osvedčilo aj v ďalších odvetviach ako napríklad v zmiešaných bojových umeniach, alebo ak chcete MMA, pretože organizácia OKTAGON MMA, ktorá pôsobí v Československu k tomuto športu pristupuje práve cez príbehy jednotlivých fighterov, ktoré približuje ľuďom rôznymi spôsobmi.

You may also like