Ak chcú šípky uspieť, musia uspieť v Bratislave

Ak chcú šípky uspieť, musia uspieť v Bratislave

by spravca

Šípky sú odvetvím, ktoré v 21.storočí naberá na obrátkach. Kedysi sa jednalo o voľnočasovú aktivitu, dnes je to šport, ktorý získava rešpekt v každom kúte sveta, dokonca aj na Slovensku. Aj keď sa šípky nemôžu porovnávať s futbalom, hokejom, florbalom, hokejbalom či zmiešanými bojovými umeniami, získavajú popularitu, viac registrovaných hráčov a v neposlednom rade aj pozornosť ľudí, ktorí o šípkach doposiaľ nepočuli ani slovo. 

Verte či nie, šípky majú v Slovenskej republike slušnú históriu a za zmienku stojí napríklad turnaj Darts Slovak Open, kde sa stretávajú tí najlepší tunajší hráči, pričom napríklad rešpektovaný zahraničný hráč Russ Bray povedal, že DSO má veľký potenciál. A nedá sa nič iné, než súhlaiť, progres šípok je pomalý, ale o to postupnejší a dlhodobejší, naberajú na sile, športovo aj marketingovo. Treba byť k sebe úprimní, šípky nie sú na Slovensku na takej úrovni ako v iných štátoch, či už v Spojenom kráľovstve alebo v Amerike, kde sa z nich stáva naozaj veľký šport, ktorý je nesmierne sledovaný a hráči súťažia pred tisíckami fanúšikov o miliónové čiastky, pričom ich popularita je obrovská, ale keď v prenesenom význame môžeme o šípkovom boome hovoriť aj v našich končinách.

Aby ste verili, šípky majú na Slovensku svoju rešpektovanú asociáciu, ktorá ponúka dôležité dátumy, pravidlá, rebríčky najlepších hráčov či turnaje a iné súťaže, ktoré stoja za zmienku. Jednoducho, buduje sa tu systém, ktorého sa drží stále viac ľudí a ešte to potrvá. Keď sa na to pozrieme pragmaticky, aby šípky vo veľkej miere, teda vo väčšej miere, na Slovensku prerazili, je dôležité, aby prerazili v hlavnom meste našej krajiny, v Bratislave. Prečo práve v Bratislave? Toto mesto na Dunaji je nielen metropolou Slovenskej republiky, ale je zároveň najväčším mestom krajiny a zároveň obsahuje najväčšie možnosti, čo sa týka športového trhu a marketingu. Nebudeme si klamať, pri menších športových odvetviach je dôležitý najmä marketing. Kde je pozornosť, tam sú financie. Kde sú financie, tam je záujem.

Šípky sa dostávajú do povedomia a sú medzi ľuďmi populárne aj v službách, kde sa robia stávky na šípky. Turnaje sú sledované, vyrovnané a aj tí najväčší favoriti majú často kurz na úrovni 2,0 a vyššie. A veľká konkurencia s malými rozdielmi medzi aktérmi je niečo, čo priláka aj oko nezávislého diváka. Je to lákavé pre mnohých zainteresovaných a šípky sú športom, ktorý pôsobí cez príbehy. Nie je to iba o človeku, ktorý hádže na terč a získava body, je to o tom, čím si prešiel, aby mohol nastúpiť proti najlepším. Ono je to tak v každom športe, keď o prvenstvo môžu zabojovať viacerí súťažiaci, je to atraktívnejšie pre oko diváka.

Na Slovensku ešte potrvá, kým budeme o šípkach hovoriť ako o odvetví, ktoré súperí s hokejom, futbalom, MMA či hokejbalom alebo basketbalom, ale myslíme si, že v súčasnosti je na to na dobrej ceste. A ľudí odjakživa láka zvedavosť, čo v sebe nové športové odvetvia, teda vychádzajúce športy, v sebe ponúkajú. Popri šípkach do tejto skupiny môžeme zaradiť aj elektronické športy či športové lezenie, ktoré je známe pod názvom bouldering. Stačí si vybrať, čo vás baví.

 

You may also like