Nie je to rýchly proces, ale šípky získavajú potrebnú pozornosť

Nie je to rýchly proces, ale šípky získavajú potrebnú pozornosť

by spravca

Nebudeme preháňať, pred niekoľkými rokmi sa o športovom odvetví šípky na Slovensku príliš veľa nehovorilo. Teda, skôro vôbec nehovorilo. Posledné roky ale badať zmenu, šípky zažívajú boom a už dávno nie sú zábavkou pár partií ľudí, ktoré si idú zahádzať, keď trávia čas v jednom z miestnych pubov. Nie je to tak dávno, čo sme písali o tom, že ak sa chcú šípky presadiť na Slovensku, musí to byť v Bratislave.

Prečo práve v Bratislave? Pretože Bratislava je hlavným mestom Slovenska, taktiež najväčším mestom Slovenska, je z neho blízko do Rakúska, do Česka aj do Maďarska a predovšetkým je tam najviac možností na to, aby sa dostali do popredia aj odvetvia, ktoré nie sú príliš spopularizované ako napríklad spomínané šípky. Samozrejme, šípky na tom nie sú ako futbal, hokej, zmiešané bojové umenia (alebo ak chcete MMA) či dokonca basketbal alebo volejbal, ale na druhej strane, už majú svoju klientelu, svoju cieľovú kategóriu a čo je v neposlednom rade nesmierne dôležité, Slováci sa majú od koho učiť.

V susednom Česku sú totiž šípky na ešte väčšom vzostupe ako u nás. O krajinách ako Veľká Británia, Škótsko, Wales či Írsko ani nemusíme debatovať, tam sa dá hovoriť o senzácii, o rastúcom fenoméne, na ktorý začínajú byť zvedaví ľudia z celého sveta. Šípky zažívajú boom, ktorý sa dá označiť za historický. V Čechách ale majú svoju ligu, ktorá nesie názov Premier League a nachádzajú sa v nej aj profesionálni hráči, ktorých dopĺňajú polo profesionáli, amatéri a nadšenci, ktorí sa chcú zdokonaliť a dať o sebe vedieť. Musíme si uvedomiť, že aby šípky prerazili, a aby sa udržali na vyššej úrovni ako dnes, je potrebné investovať do marketingu.

A v tom Slovenská republika ešte zľahka zaostáva. Sú snahy slovenských turnajov a organizácií, ktoré informujú o hráčoch a podujatiach napríklad cez sociálne siete ako Facebook či Instagram, sú snahy samotných športovcov, aby dali svoj šport do popredia, ale stále to nie je robené formou súvislej reklamnej kampane, video obsahu, ktorý by bol blízky viacerým generáciám a podobne. A to je práve cesta, ktorou by sa dalo ísť. Cestou k propagácii sú aj stávky na šípky, ktoré sa dajú robiť či už v kamenných pobočkách alebo online. Online priestor je pre toto konkrétne odvetvie zaujímavý, pretože kurzy na jednotlivých víťazov, aj na väčších turnajoch, sú neraz veľmi vyrovnané, čo pridáva samotnej atraktivite.

A ľudia šípky začínajú sledovať, pretože je to niečo, čo začína byť, dá sa povedať, cool, pretože o tom veľa ľudí nehovorí. Môžeme to, aj keď veľmi vzdialene, porovnať s MMA, ktoré pred pár rokmi bolo v Českej republike a na Slovensku v úplnom súterene záujmu a dnes hovoríme o zmiešaných bojových umeniach ako o jednom z najviac sledovaných športov v našej krajine. Je to cesta aj pre šípky, ako sa dostať do povedomia. Existuje množstvo zaujímavých faktov, ktoré sa ľudia o šípkach môžu naučiť. Ktovie, možno by mohol pomôcť akýsi dokumentárny seriál o tomto športe, video rozhovory s hráčmi, ich ľudské príbehy, prípadne nejaká motivácia pri začiatočníkov. V neposlednom rade je dôležité sa dostať do pravidelného povedomia na sociálnych sieťach, pretože sa nachádzame v digitálnej ére, kde by mal byť aj marketing nastavený na to, že digitál vyhráva nad analógom.

You may also like